Nutizie - Cina nantu à a Luna

Cina nantu à a Luna

 h1

A Cina hà cuminciatu à purtà i primi campioni lunari di u mondu da a faccia luntana di a luna marti cum'è parte di a missione Chang'e-6, secondu l'Amministrazione Spaziale Naziunale Cinese (CNSA).
L'ascendente di a sonda spaziale Chang'e-6 hè partitu à 7:48 am (ora di Pechino) da a superficia di a luna per attraccà si cù a cumminazione orbiter-returner è eventualmente purterà i campioni torna nantu à a Terra. U mutore 3000N hà funziunatu per circa sei minuti è hà mandatu cù successu l'ascendente in l'orbita lunare designata.
A sonda lunare Chang'e-6 hè stata lanciata u 3 di maghju. U so cumbinazione lander-ascender hè sbarcatu nantu à a luna u 2 di ghjugnu. A sonda hà passatu 48 ore è hà cumpletatu un campionamentu rapidu intelligente in u Polu Sud-Bacinu Aitken nantu à a faccia luntana di a luna è dopu hà incapsulatu i campioni in dispositivi di almacenamentu purtati da l'ascender secondu u pianu.
A Cina hà ottenutu campioni da a parte vicina di a luna durante a missione Chang'e-5 in u 2020. Ancu s'è a sonda Chang'e-6 si basa nantu à u successu di a precedente missione di ritornu di campioni lunari di a Cina, si trova sempre di fronte à qualchi grande sfida.
Deng Xiangjin di a China Aerospace Science and Technology Corporation hà dettu ch'ella hè stata una "missione estremamente difficiule, estremamente onorevole è estremamente sfidante".
Dopu à l'atterru, a sonda Chang'e-6 hà travagliatu à a latitudine miridiunali di u Polu Sud di a luna, da l'altra parte di a luna. Deng hà dettu chì a squadra spera ch'ella possi stà in u statu u più ideale.
Hà dettu chì per fà chì a so illuminazione, a temperatura è altre cundizioni ambientali sianu u più coerenti pussibule cù a sonda Chang'e-5, a sonda Chang'e-6 hà aduttatu una nova orbita chjamata orbita retrograda.
«In questu modu, a nostra sonda mantene cundizioni di travagliu è ambiente simili, sia à e latitudini miridiunali sia sittintriunali; e so cundizioni di travagliu seranu bone», hà dettu à CGTN.
A sonda Chang'e-6 travaglia nantu à a faccia luntana di a luna, chì hè sempre invisibile da a Terra. Cusì, a sonda hè invisibile per a Terra durante tuttu u so prucessu di travagliu nantu à a superficia lunare. Per assicurà u so funziunamentu nurmale, u satellitu di trasmissione Queqiao-2 hà trasmessu i signali da a sonda Chang'e-6 à a Terra.
Ancu cù u satellitu relè, durante e 48 ore chì a sonda hè stata nantu à a superficia lunare, ci sò state alcune ore quandu era invisibile.
«Questu richiede chì tuttu u nostru travagliu nantu à a superficia lunare sia significativamente più efficiente. Per esempiu, avà avemu a tecnulugia di campionamentu è imballaggio rapidu», hà dettu Deng.
«À l'altra parte di a luna, a pusizione d'atterru di a sonda Chang'e-6 ùn pò esse misurata da e stazioni terrestri in Terra, dunque deve identificà a pusizione da sola. U listessu prublema si pone quandu ascende à l'altra parte di a luna, è hà ancu bisognu di decollà da a luna autonomamente», aghjunse.


Data di publicazione: 25 di ghjugnu di u 2024