2022 Un novu futuru per u cummerciu esteru di u Kazakhstan

Sicondu u Ministeru di l'Ecunumia Naziunale, u voluminu cummerciale di u Kazakistan hà battutu un record di tutti i tempi in u 2022 - $ 134,4 miliardi, superendu u livellu 2019 di $ 97,8 miliardi.

U voluminu di u cummerciu di u Kazakistan hà righjuntu un massimu di $ 134.4 miliardi in 2022, superendu u livellu pre-epidemicu.

sdtrgf

In 2020, per una quantità di motivi, u cummerciu esteru di Kazakhstan hè diminuitu da 11,5%.

A tendenza crescente di l'oliu è i metalli hè evidenti in l'espurtazioni in 2022. In ogni casu, l'esperti dicenu chì l'espurtazioni ùn anu micca righjuntu u massimu. In una entrevista cù Kazinform, Ernar Serik, un espertu di l'Istitutu di l'Ecunumia di u Kazakistan, hà dettu chì l'aumentu di i prezzi di i prudutti è i metalli era u mutivu principalu di a crescita l'annu passatu.

Da u latu di l'impurtazioni, malgradu un tassu di crescita relativamente lento, l'impurtazioni di u Kazakistan anu superatu per a prima volta $ 50 miliardi, battendu u record di $ 49,8 miliardi stabilitu in 2013.

Ernar Serik hà ligatu a crescita di l'impurtazioni in u 2022 à una alta inflazione glubale per via di l'aumentu di i prezzi di e materie prime, di e restrizioni epidemie, è l'implementazione di prughjetti d'investimentu in Kazakhstan è a compra di beni d'investimentu per risponde à i so bisogni.

Trà i primi trè esportatori di u paese, Atyrau Oblast guida, cù a capitale Astana in u sicondu postu cù 10,6% è l'Oblast di Kazakistan Occidentale in u terzu postu cù 9,2%.

In u cuntestu regiunale, a regione Atyrau guida u cummerciu internaziunale di u paese cù una parte di 25% ($ 33,8 miliardi), seguita da Almaty cù 21% ($ 27,6 miliardi) è Astana cù 11% ($ 14,6 miliardi).

I principali partenarii cummerciale di u Kazakistan

Serik hà dettu chì dapoi u 2022, i flussi di u cummerciu di u paese sò cambiati gradualmente, cù l'impurtazioni di a Cina quasi currispondenu à a Russia.

"E sanzioni senza precedente imposte à a Russia anu avutu un impattu. E so impurtazioni sò cascate di 13 per centu in u quartu trimestre di u 2022, mentre chì l'impurtazioni cinesi sò cresciute di 54 per centu in u stessu periodu. Da u latu di l'esportazione, vedemu chì parechji esportatori cercanu novi mercati o novi rotte logistiche chì evitenu u territoriu russu, chì avarà effetti à longu andà ", disse.

À a fine di l'annu passatu, l'Italia ($ 13,9 miliardi) superava l'espurtazioni di u Kazakistan, seguita da a Cina ($ 13,2 miliardi). I principali destinazioni d'esportazione di u Kazakistan per i bè è i servizii eranu Russia ($ 8,8 miliardi), l'Olanda ($ 5,48 miliardi) è Turchia ($ 4,75 miliardi).

Serik hà aghjustatu chì u Kazakistan hà cuminciatu à cummerciu di più cù l'Organizazione di i Stati Turchi, chì include l'Azerbaijan, a Republica Kirghisa, a Turchia è l'Uzbekistan, chì a so parte in u voluminu cummerciale di u paese supera u 10%.

U cummerciu cù i paesi di l'UE hè ancu u più grande in l'ultimi anni è cuntinueghja à cresce questu annu. Sicondu u Vice Ministru di l'Affari Esteri di u Kazakistan Roman Vasilenko, l'UE conta circa 30% di u cummerciu esteru di u Kazakistan è u voluminu di u cummerciu supererà $ 40 miliardi in 2022.

A cooperazione UE-Kazakhstan si basa nantu à un accordu di partenariatu è di cooperazione rinfurzatu chì entra in piena effettu in marzu 2020 è copre 29 settori di cooperazione, cumprese l'ecunumia, u cummerciu è l'investimentu, l'educazione è a ricerca, a società civile è i diritti umani.

"L'annu passatu, u nostru paese hà cooperatu in novi spazii cum'è i metalli di terra rara, l'idrogenu verde, e batterie, u sviluppu di u trasportu è u putenziale logisticu, è a diversificazione di e catene di furnimentu di merchenzie", disse Vasylenko.

Unu di tali prughjetti industriali cù i partenarii europei hè un accordu di $ 3,2-4,2 miliardi cù a cumpagnia svedese-tedesca Svevind per a custruzzione di centrali eoliche è solari in u Kazakistan uccidintali, chì hè previstu di pruduce 3 milioni di tunnellate d'idrogenu verde à partesi da 2030, riunione 1. -5% di a dumanda di l'UE per u pruduttu.

U cummerciu di u Kazakistan cù i paesi di l'Unione Economica Eurasiatica (EAEU) righjunghji $ 28,3 miliardi in 2022. L'esportazioni di merchenzie crescenu da 24,3% à $ 97 miliardi è l'impurtazioni righjunghjenu $ 18,6 miliardi.

A Russia cuntene 92,3% di u cummerciu esteru tutale di u paese in l'Unione Economica Eurasiatica, seguita da a Republica Kirghisa - 4%, Bielorussia - 3,6%, Armenia - -0,1%.


Postu tempu: Apr-11-2023