Nutizie - 2022 Un novu avvene per u cummerciu esteru di u Kazakistan

2022 Un novu avvene per u cummerciu esteru di u Kazakistan

Sicondu u Ministeru di l'Ecunumia Naziunale, u vulume di cummerciu di u Kazakistan hà rottu un record storicu in u 2022 - 134,4 miliardi di dollari, superendu u livellu di u 2019 di 97,8 miliardi di dollari.

U vulume cummerciale di u Kazakistan hà righjuntu un massimu storicu di 134,4 miliardi di dollari in u 2022, superendu u livellu pre-epidemicu.

sdtrgf

In u 2020, per una quantità di ragioni, u cummerciu esteru di u Kazakistan hè diminuitu di 11,5%.

A tendenza crescente di u petroliu è di i metalli hè evidente in l'esportazioni in u 2022. Tuttavia, l'esperti dicenu chì l'esportazioni ùn anu ancu righjuntu u massimu. In una entrevista cù Kazinform, Ernar Serik, un espertu di l'Istitutu di l'Ecunumia di u Kazakhstan, hà dettu chì l'aumentu di i prezzi di e materie prime è di i metalli hè stata a principale ragione di a crescita di l'annu scorsu.

Da u latu di l'impurtazioni, malgradu un ritmu di crescita relativamente lentu, l'impurtazioni di u Kazakistan anu superatu i 50 miliardi di dollari per a prima volta, battendu u record di 49,8 miliardi di dollari stabilitu in u 2013.

Ernar Serik hà ligatu a crescita di l'impurtazioni in u 2022 à l'alta inflazione mundiale per via di l'aumentu di i prezzi di e materie prime, di e restrizioni ligate à l'epidemie, è di l'implementazione di prughjetti d'investimentu in Kazakistan è di l'acquistu di beni d'investimentu per risponde à i so bisogni.

Trà i trè principali esportatori di u paese, l'oblast d'Atyrau hè in testa, cù a capitale Astana in seconda piazza cù u 10,6% è l'oblast di u Kazakistan occidentale in terza piazza cù u 9,2%.

In u cuntestu regiunale, a regione d'Atyrau hè in testa di u cummerciu internaziunale di u paese cù una quota di u 25% (33,8 miliardi di dollari), seguitata da Almaty cù u 21% (27,6 miliardi di dollari) è Astana cù l'11% (14,6 miliardi di dollari).

I principali partenarii cummerciali di u Kazakistan

Serik hà dettu chì dapoi u 2022, i flussi cummerciali di u paese sò cambiati gradualmente, cù l'impurtazioni di a Cina chì currispondenu guasi à quelle di a Russia.

«E sanzioni senza precedenti imposte à a Russia anu avutu un impattu. E so impurtazioni sò calate di u 13% in u quartu trimestre di u 2022, mentre chì l'impurtazioni cinesi sò aumentate di u 54% in u listessu periodu. Da u latu di l'esportazione, vedemu chì parechji esportatori cercanu novi mercati o novi rotte logistiche chì evitanu u territoriu russu, ciò chì avarà effetti à longu andà», hà dettu.

À a fine di l'annu scorsu, l'Italia (13,9 miliardi di dollari) era in cima à l'esportazioni di u Kazakistan, seguitata da a Cina (13,2 miliardi di dollari). E principali destinazioni d'esportazione di beni è servizii di u Kazakistan eranu a Russia (8,8 miliardi di dollari), i Paesi Bassi (5,48 miliardi di dollari) è a Turchia (4,75 miliardi di dollari).

Serik hà aghjustatu chì u Kazakistan hà cuminciatu à cummercià di più cù l'Organizazione di i Stati Turchi, chì include l'Azerbaijan, a Republica Kirghiz, a Turchia è l'Uzbekistan, chì a so parte in u vulume cummerciale di u paese supera u 10%.

U cummerciu cù i paesi di l'UE hè ancu u più grande di l'ultimi anni è cuntinueghja à cresce quest'annu. Sicondu u viceministru di l'Affari Esteri di u Kazakhstan Roman Vasilenko, l'UE rapprisenta circa u 30% di u cummerciu esteru di u Kazakhstan è u vulume di u cummerciu supererà i 40 miliardi di dollari in u 2022.

A cuuperazione UE-Kazakhstan si basa nantu à un accordu di partenariatu è di cuuperazione rinfurzatu chì entra in pienu vigore in marzu 2020 è copre 29 duminii di cuuperazione, cumpresi l'ecunumia, u cummerciu è l'investimenti, l'educazione è a ricerca, a sucietà civile è i diritti umani.

«L'annu scorsu, u nostru paese hà cooperatu in novi settori cum'è i metalli di terre rare, l'idrogenu verde, e batterie, u sviluppu di u putenziale di trasportu è logistica, è a diversificazione di e catene di furnimentu di materie prime», hà dettu Vasylenko.

Unu di sti prughjetti industriali cù partenarii europei hè un accordu di 3,2-4,2 miliardi di dollari cù a cumpagnia svedese-tedesca Svevind per custruisce centrale eoliche è solari in u Kazakhstan occidentale, chì si prevede di pruduce 3 milioni di tunnellate d'idrogenu verde à partesi da u 2030, rispondendu à l'1-5% di a dumanda di l'UE per u pruduttu.

U cummerciu di u Kazakistan cù i paesi di l'Unione Ecunomica Eurasiatica (EAEU) hà righjuntu i 28,3 miliardi di dollari in u 2022. L'esportazioni di merci crescenu di 24,3% à 97 miliardi di dollari è l'impurtazioni righjunghjenu i 18,6 miliardi di dollari.

A Russia rapprisenta u 92,3% di u cummerciu esteru tutale di u paese in l'Unione Ecunomica Eurasiatica, seguitata da a Republica Kirghiz - 4%, Bielorussia - 3,6%, Armenia - -0,1%.


Data di publicazione: 11 d'aprile 2023